Frequently Asked Questions


Veel gestelde vragen

 

Ik heb een vraag over mijn contract. Aan wie kan ik die vraag stellen?

Mail naar:

Ik heb een vraag over mijn Smartphone. Aan wie kan ik die vraag stellen?

Mail naar:

TIP

Bij downloads is de handleiding voor het gebruik van SociaalOpStap te vinden. Ook staat er een handleiding hoe je je kan aanmelden op de Android Market om de SOS-app te downloaden.

 

Zijn de persoonlijke stappenplannen die ik heb gemaakt voor anderen zichtbaar?

Nee, jouw persoonlijke stappenplannen zijn alleen te zien als je ingelogd bent met jouw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord.

 

Ik heb een iPhone, kan ik dan de SOS-App gebruiken?

Nee, de applicatie is alleen te gebruiken op een Smartphone met het Android besturingssysteem.

 

Kan ik met met mijn iPhone de website www.SociaalOpStap.nl gebruiken?

Ja, dat kan.
Dit kan ook met een Blackberry of Windows Mobile.
Je kunt de stappenplann dan alleen niet aanpassen. Je kunt wel de stappenplannen die je op je pc aangepast hebt, bekijken. Zo heb je altijd je persoonlijke stappenplannen bij je. 

 

Op welke versies van het Androidbesturingssysteem werkt de SOS-App?

De applicatie is tot nu toe getest op:
Android versie 1.5 en 1.6 op de
- Samsung Galaxy
- LG en
- Sony Ericsson Xperia.

Van gebruikers hebben wij gehoord dat de applicatie ook werkt op de:
- HTC Hero (Androidversie 2.2.1)
Werkt de applicatie ook op jouw telefoon of Androidversie? Geef dit dan door aan: SOSwebsite@cedgroep.nl

 

Hoe moet ik de app activeren?

Ga op de website www.sociaalopstap.nl naar 'sociale verhalen en stappenplannen'  en klik vervolgens rechtsboven met de muis op ' Nieuw account aanmaken?'. Je komt dan in een scherm waarin je dit account aan kunt maken. Met ditzelfde account kun je  vervolgens de app activeren.

 

Ik wil de verhalen en stappenplannen direct van de website printen. Is dit mogelijk?

Ja, dit is mogelijk. Als een verhaal of stappenplan geopend is, zie je rechts naast het verhaal of het stappenplan daarvoor een oranje knop met de tekst: 'Stappenplan printen'.

 

Kan ik de stappenplannen die ik gekopieerd heb naar mijn 'Mijn stappenplan' een eigen naam geven?

Ja, dat kan. Nadat je een stappenplan gekopieerd hebt naar 'mijn stappenplan' klik je op de knop 'Stappenplan bewerken'. Je kunt nu de titel van het stappenplan aanpassen.

 

Kan ik een stappenplan dat ik aangepast heb, verzenden naar iemand anders?

Ja, dat kan, maar dan moet die ander ook een account hebben bij SociaalOpStap. Om een stappenplan te verzenden naar die ander, ga je naar 'mijn stappenplan'. Klik vervolgens op de oranje knop rechts naast het stappenplan met de tekst: 'Kopieer naar ander persoon'. Typ daarna het email-adres in waarmee de ander een account heeft bij SociaalOpStap en klik op 'Toevoegen'. Je kunt het stappenplan daarna verzenden door te klikken op 'Verstuur'. Wil je het stappenplan naar meer personen sturen, vul dan het emailadres van de volgende persoon in en klik op 'Toevoegen'. Verstuur het stappenplan wanneer de email-adressen van alle personen aan wie je het stappenplan wilt sturen in de lijst 'Toegevoegde adressen' staan.

Ik wil een link naar SociaalOpStap plaatsen op mijn eigen website. Mag dat?

Ja dat mag. Wij zouden het op prijs stellen wanneer je daarbij de volgende tekst plaatst:

SociaalOpStap is de website met verhalen en stappenplannen om jongeren met een autismespectrumstoornis (ASS) te ondersteunen in sociale situaties.

Staat jouw vraag over de website er niet bij, mail dan naar SOSwebsite@cedgroep.nl